Hui
en som 6, a les 8,05 minuts del dissabte comencem a caminar, anem a fer nova
per al grup, el cim ja el hem visitat, “anem a pujar al cim de Mig Almud, que
es una mesura antiga!” , https://penyalargilaga.blogspot.com.es/2015/06/20062015-bsrxeta-alt-de-la-barcella-alt.html , diu el guia, anem per asfalt cos que no ens
agrada gens mi miqueta, anem recte en un creuer i “tornem arrere, el gps indica
que tenim que anar a la dreta!”, entrem en un caminal de terra i entrem en un
barranc, “la baixada es per a despistar als novells!”, es el comentari, anem
per un barranc on el sol es de pedra i esta net.
El
barranc ens ha enganyat, deixem el fons i anem per l’esquerra per una senda ben
traçada, escoltem tirs de caçadors però anem tranquils, portem roba de color i
mot visible, veiem algun en les zones altes del barranc, fem senyals per fer-nos
visibles, “com anat el viatge al camp
base de l’Everest?”, pregunta un company, “ molt be, ha segut una experiència meravellosa, al ser un viatge
organitzat, anàrem sense complicacions!”, contesta, “anàvem amb un guia que no parlava espanyol però ens vam aclarir amb
ell, estiguérem 4 dies a Katmandu que esta a uns 1300 metres d’altitud, d’a hi
en avant pujarem cap al campament base, fèiem uns kilòmetres de senda
diàriament i desprès baixàvem la mitat a fer nit i així pujarem fins al
campament base, no va ser gens fatigós i qualsevol de nosaltres podria pujar!”,
xarra que te xarra anem avant.
Eixim
del barranc per senda de caçadors fins aplegar a una pista, girem a la dreta,
anem tan encantats de la senda que tornem a girar cap a la dreta per una senda
estreta i que no ens porta al cim, baixem i resulta ser que el tenim davant el
cim quadrat de Mig Almud, seguim recte i una lleugera pujada ens porta al punt
geodèsic, foto dalt de la penya, “esmorzem?”, pregunta un company, “si!”, es la
resposta.
Gaudim
de l’entrepà i l’acompanyament com sempre, “
quant estiguérem al Nepal, m’impressionaren algunes coses, el menjar sempre
molt picant, peix no hi ha, carn poca, sobre tot verdures i arròs, i la cremació dels difunts a la vora
del riu amb pires funeràries, en va entrar una angoixa que en vaig tindre que
assentar, en eixos moments hi tenien lloc algunes cremacions, i la veritat
impressiona, desprès les cendres van a para al riu ple de fem, aigües
residuals, porqueria en general!”, compta el company.
Així
entrem en una conversació filosòfica molt interesant, “La religió budista te
dos rames principals la Theravāda i la Mahāyāna, cada una te el seus seguidors, una creu en la reencarnació en
un altre ser en el moment de la mort i l’altra porta el anima a període de
transició d’uns 40 dies i desprès en funció del karma que tens te reencarnes en
un altra cosa!” comenta un company, “com s’aconsegueix el karma?”, pregunta un
company, “fen el bé, ajudant a altres
persones sense esperar recompensa alguna, això es el karma!”, contesta, “qualsevol acte voluntari sense esperar res
a canvi fa pujar el karma?, per eixample al treball diari?, o qualsevol
acte de bona voluntat?”, pregunta un company, “sí!”, contesta el company.
Esmorzem
de cara les serres de la Corsa i de Requena, a l’esquerra el Monduver, l’Alt de
l’Hedra, el Buixcarro i el Buicarronet i la dreta Xativa a soma entre boirines.
“ a l’esquerra del Buixcarro que es aquell cim amb punta, hi ha una pedrera que
explotaven els romans, les quatre columnes que sostenen el sostre de l’església
romànica de Sant Feliu a Xàtiva,
foren tretes d’eixa pedrera que construir un temple, desprès els musulmans les
aprofitaren per fer una casa que esta el peu de l’ermita i per últim acabaren
fent-les servir per un temple cristià, funcionava el reciclatge!”, comenta el
guia
Pleguem
trastos i tornem arrere, baixem cap al poste i desfem la senda, girem a l’esquerra
i anem pujant cap al monticle, veiem unes marques de pintura blava, les seguim
sense problemes, aquestes marques coincideixen amb el track, encara que un poc
desplaçades, seguim donant-li voltes a les religions de Asia, “ ja fa un temps vas llegir un llibre
titulat Los Pajaros del Crepusculo, l’autora es Hitsako Matsubara, es una mena
de biografia basada amb la vida del seu pare, sacerdot d’un temple shinto,
expert en diferents religions, per engrandir el seus coneixement, havia llegit
la bíblia, el coran i diferents recopilacions de les ensenyances de Buda; la
religió shinto no te un deu, la deïtat esta en els essers vius, les plantes,
els arbres, en fi en la natura; abans de la segona guerra mundial era la
religió oficial del Japó, al haver donat suport a la a la guerra desprès va
perdre eixe privilegi!”, comenta un company.
Anem
per el turo, per una senda ven marcada, baixem de poc a poc, en grupets,
xarrant de tot un poc. Des de la baixada podem vorer per on va la senda, a la
dreta tenim el poble, anem ven orientats, “que
es la felicitat?”, pregunta un company, “esser
feliç es senzillament en viure sense envejar lo que tenen els demes!”,
contesta un company.
No hay comentarios:
Publicar un comentario