domingo, 22 de marzo de 2020

07/03/2020 Pont de l’Estret – Cami dels Terrers – Senda de la Solana (Barraca d’aigües Vives) – Pas del Llop – Senda de l’Umbria (Vall de la Casella) - Vieta

El punt d’eixida es el anomenat “Pont de l’Estret”, pont a CV-50 fora d’us. Seguirem la carretera asfaltada cap a l’esquerra, seguirem uns 650 metres i girarem a la dreta, el caminal de terra, anirem fins al final on trobarem un camí asfaltat, un xicotet desviament esquerra-dreta i seguirem avant.

Al cap d’uns 2 kilòmetres girarem a l’esquerra, una lleugera pujada i aplegarem a una pista de terra, girarem cap a la dreta i entrarem en una senda ombrosa, esta coberta d’un dosser meravellós, els arbres estan junts i de vegades es difícil vorer el cel, la senda es d’anada i tornada, en total te uns 2,7 kilòmetres, la senda acaba en un replà o hi ha uns rucs. Al tornar borem un encreuament, nosaltres anirem recte. La senda agradable i de bon caminar, de lleugera pujada, sempre per ombra.

En un nores aplegarem al punt mes alt de la ruta, 128 metres d’altitud, estem al “Pas del Llop”, una lleugera baixada per senda de bon caminar ens portarà a la “Vall de la Casella”, la ruta sempre transitada per ciclistes de BTT, es un dels llocs preferit per fer eixides curtes. En aplegar a la vall, anirem per l’esquerra de la vall, vorejant les velletes de “Bru i de Gallo”, sempre per ombra, degut al temporal dels dies passat hi ha gran quantitat d’arbres tombats el que dificultat alguns passos.

En aplegar al final de la senda seguirem a l’esquerra i per dins la urbanització caminarem uns centenar de metres i girarem a la dreta per un caminal de terra; la dreta tenim la CV-50 i el terme de Carcaixent i la finca del “Realengo”, sempre amb bones vistes.

Al final de la senda girarem a la dreta i creuarem la carretera i anirem a la dreta, al cap d’uns metres girarem a l’esquerra i enfilarem un caminal que ens portarà a l’antiga via del trenet Carcaixent-Denia, seguirem la vieta fins al final, on tornarem a vorer la carretera la creuarem i aplegarem als cotxes. La ruta bona per estirar les cames i sense cap problema. Espere que la gaudi!.