sábado, 17 de diciembre de 2022

26/11/2022 Monserrat – Caseta de Simo – font de la Llibertat – Barranc d’Agroix

Per aplegar al poble de Montserrat cal anar per la CV-50 en direcció a Lliria, i una vegada passats els poble de Real, Montroi aplegarem al poble, buscarem el parc de ribera, al costat del barranc de l’Agroix i aparcarem.

Al esta la zona en obres tindrem que seguir el track per poder aplegar al inici de la senda. Al principi la senda anirem per caminals asfaltats, altre de terra, en eixir de la zona urbana, entrarem en zona de camps de tarongers, després de garroferes grans i gruixuts, i de alguna olivera; degut a l’alt preu de les garrofes podem beure gran quantitat de camps de garroferes treballats, inclòs algunes noves plantonades.

El paisatge meravellós, verd dels cítrics, verd-gris de les oliveres, alguna vinya de colors rogencs, i verd de les garroferes. Després de diverses revoltes apleguem a l’anomenada caseta “de Simo”, esta format per tres parets i un sostre que pot servir de refugi, en l’encreuament girarem a la dreta i caminarem per dins de camps de cítrics, seguirem al principi el caminal i després la senda, fins aplegar a una casa de camp on baixarem i creuarem la velleta, creuarem la carretera i seguirem la falda de de la muntanya, en eixir per la dreta del turó beurem unes cadires de fusta al mig d’uns bancals, es el anunci que estem aplegant a la “font de la Llibertat” o “de la Querencia”, construita per primera vegada en temps de la Republica.

Aprofitem per esmorzar i beure uns glops d’aigua, seguirem caminant cap a l’esquerra, ara per caminal de terra, ara per asfalt, el bo de la senda de hui es que no hi ha molt de desnivell, en una de les revoltes trobem el “Canal de Forata”, en aquestos moments no corre l’aigua, caminem per baix i al costat de la conducció, una pujadeta i agarrem nivell, seguim la conducció uns 2.2 km., deixarem el canal i entrem en un camí asfaltat, al cap d’uns metres veiem un cartell que ens indica on hi ha un abric de pastor, fem una ullada a l’edificació en pedra seca, te sentit la situació de la construcció, estem caminant per una canyada reial.

Seguint el cap avall entrem en el “barranc de l’Agroix”, una meravella! De bon caminar ple d’arbres de ribera, d’ombra, de cartells informatius, a la dreta el barranc corre una poca aigua; un xicoteta presa en mal estat reté l’aigua, mes avant l’àrea recreativa “del Pantanet”, molt ben equipada i amb una font, al davant una xicoteta bassa, on poder beure unes carpes de color, seguim la senda, uns minuts estem al poble, estan urbanitzant la zona, hi han zones esportives, carril bici i estan acondicionant una mena de bosc de ribera.

Busquem el cotxe, hem acabat una ruta agradable, de bon caminar, i molt agradable,