viernes, 29 de octubre de 2021

28/10/2021 L’Abdet – Pla de la Casa - Penyo d’Africa – Pas del Comptador

Als llocs de costum, eixim cap al llogaret de l’Abdet, pedania de Confrides, situat a la Vall de Guadalest, a la comarca de la Marina Baixa i en la província d’Alacant.

Per aplegar al punt d’eixida cal anar per la A-7 direcció Alacant, en l’eixida 442 Cocentaina-Benilloba, anar per la CV-70 direcció Benidorm, passarem per el costat del poble de Confrides i de seguida a l’esquerra tindrem l’encreuament que ens portarà al poble, el travessarem per carrers estrets fins aplegar a un pàrquing davant del cementeri on iniciarem l’eixida.

Com sempre l’eixida es cap amunt, un tram asfaltat ens porta cap a la Serrella, a uns 380 metres girarem a l’esquerra i enfilarem senda, en un no res beurem una senda de pota molt ven conservada, des de quants anys esta feta?; no podem saber-ho, seguim avant.

Apleguem a un creuer un veiem uns blocs de formigó, que ens sembla que son una sofà en mig de la natura, aprofitem per esmorzar, en acabar anem cap a l’esquerra, sempre terreny de bon caminar, a uns metres veiem a l’esquerra una bassa de reg que s’alimenta d’una font, a uns 700 metres, aplegarem a un creuer i girarem cap a la dreta, seguim avant i en aplegar a un altre creuer on tornarem a girar a la dreta, algun bromista a posat un poste indicador amb un llegendes curioses. Fins ací caminarem entre oliveres, ametlers i alguna pinada.

En aquest punt comença una llarga pujada per pista forestal en bon estat però sembrada de matolls, estem envoltats per una pinada densa; fins aplegar al waypoint “Pano” on podrem gaudir de la “Vall de Guadales” fins i tot en in dia clar beurem la mar i la serra “Gelada”: des de aquest punt girem a l’esquerra i tenim per davant una pujada suau, veiem marques d’un GR, es el 330, una planura ens porta a la base del “Pla de la Casa”, un bromista a senyalat en un poste “al Pla de la Casa, 10 minuts”, esclatem un rialla i cap amunt, un fort desnivell ens porta a un pla on esta la cava “del Pla de la Casa”.

Ací no acaba la pujada, a l’esquerra ens espera un altra pujada per una senda esvarosa i molt pedregosa, i després una trepada fins aplegar al cim, marcat per una creu de ferro. Les vistes son espectaculars, tenim “la Vall de Guadalest, La Xorta, la serra d’Aitana, el cim de la Serrella, la serra dels Plans, la vall de Seta, el Montgo, la serra de Bernia etc.”, foto de grup i cap avall, en aplegar a la cava ens acompanyen dos amics catalans que també van cap al següent objectiu “El Penyo d’Africa” anem per un pla de bon caminar.

Ens espera una baixada molt pronunciada i esgarrifosa, ens pregunten com poden aplegar a Facheca, i els indiquem que una vegada baix tenen que anar cap a la dreta per “la font roja” i aplegaran a Qautretondeta i després a Fageca; els espera una ruta llarga; en aplegar baix un indicador senyala la direcció a Quatretondeta, girem a l’esquerra per un coll en direcció a la “Penya d’Africa”, una pujada i veiem en una paret perpendicular a la serra una finestra que sembla el continent Africà, fotos de la finestra amb els companys i els acompanyants; una meravella de la natura; els catalans ens acomiaden i nosaltres aprofitem per a dinar. Les vistes cap a l’est son magnifiques:

Desfem el camí i seguim una senda que va apegada a la serra de l’esquerra, al anar per la ombria el terreny esta molt humit, unes singles a l’esquerra esta entapissats d’hedres, algunes d’elles mol velles, el tronc principal pot mesurar fins als quaranta centímetres. Al cap d’un kilòmetre apleguem al “Pas del Comptador”, una “V” i girem a l’esquerra un altra baixada esgarrifós; aquesta serà l’ultima de les baixades; en aplegar baixa girem a l’esquerra i anirem per un caminal, desprès de les sendes pedregoses que hem passat fins i tot el peus gaudeixen del camí, tenim per davant 1800 metres de caminal, un grapat de branques ens tallen el camí, girem a l’esquerra i entrem en un barranc que afortunadament no porta aigua, caminem per el fons i un company ens assenyala una alternativa per la vora del barranc, el recorregut es curt; s’aconsella no fer el recorregut en època de de pluges fortes; apleguem al encreuament per on hem passat abans, anem a la dreta i desfem el camí fins aplegar al cotxe.

Dificultat; Difícil

Distancia: 17.400 kilòmetres (Garmin de monyica”