miércoles, 29 de diciembre de 2021

28/12/2021 Benigembla - Senda de la Umbria - Badall - Barranc d'Almadic

Per aplegar a Benigembla cal anar per la AP-7 en direcció Alacant i en l’eixida DEnia-Ondara-Pedreguer eixirem a la carretera N-332 en direcció a Pedreguer, a l’entrada del poble anirem per la CV-720 en direcció  Llosa de Camatxo, després Alcalalí, després Parcent i després aplegarem a Benigembla.

A uns 300 metres abans d’aplegar a Benigembla hi ha una carretera asfaltada a l’esquerra que deurem de seguir, a uns 2.500 metre podrem aparcar al cotxe a la bora del camí, ha hi comença la ruta, aquesta es una ruta improvisada, hi han alternatives mes fàcils doncs aquesta es una variant difícil. El pas del “Badall” no deixa de ser dur i difícil, en aquesta ruta tenim que recórrer 5.5 kilòmetres fins aplegar al punt .

El primer punt es la “Font de Baix”, esta seca, anem per una senda ombrosa, de pendent suau i de bon caminar, en el creuer girem a l’esquerra, a la dreta tenim el “Cavall Verd”, que parteix la “Vall de Laguar”  de la “Vall de Pop, anem amunt en espera una bona caminada, al costat tenim el “Barranc d’Almadich” i mes allà “El Tossal de la Creu”,

En aplegar a segon creuer girem a l’esquerra, des de aquest punt tenim per davant una costera, entrem en “La senda de l’Ombria”, el dia ventós; esperem que quant apleguem a la creta ens respecte. Girem a la dreta i amunt a uns metres borem a la dreta una caseta menuda sense porta en mig d’un camp d’oliveres, ens pot servir de refugi en el cas d’una tempesta, per davant tenim dos girs a la dreta, la senda s’empina, a la dreta hem tingut uns penya-segats, i boscos de pins i carrasques.

Anem mirant a la dreta buscant on esta el tall que dona nom al lloc per on podem pujar cap amunt. Poc a poc anem acostam-nos a la paret, de sobte s’acaba la senda i a la dreta tenim uns escalons de ferro a la paret, pugem per ells i a continuació una cadena ens ajuda a salvar el desnivell, entrem en una mena de cova, una poca llum que be de la dreta ens facilita vorer un altra cadena per a pujar a un pas que gira cap a la dreta, tenim que continuar a la gata meu o a genollons, això depèn de cadascú, tindrà uns 5 metres de llarg; hi que anar cap a la llum; al final ens permet posar-nos drets, un altra cadena ens permet pujar cap amunt, ací es on esta el “Badall”, cap donar la motxilla al capdavanter per a poder passar, hi ha que passar de costat, doncs el pas es molt estret.

En eixir anem cap a l’esquerra on ens esperen unes altres cadenes, es un desnivell curt, en aplegar dalt girarem cap a la dreta.

Per davant ens esperen 6 barrancs cal travessar-los, estem a l’ombria de la serra, a la dreta unes vistes espectaculars, el “Cavall Verd, El Tossal de la Creu, El Cocoll,  La Penya de l’Altar i Es Crestal”, una última pujada i girem a la dreta, la baixada regirada i molt vertical, hi ha que anar amb cura, en aplegar a la font “ de la Penya Blanca” entrem en camí de terra, el ritme bo després del puja-baixa de la part alta de la ruta, apleguem al creuer on hem vist una casa de camp menuda i el seu paellero, sols ens queda aplegar al inici de la ruta, a l’ombra dels arbres i ara el barranc a l’esquerra.