viernes, 25 de junio de 2021

24/06/2021 El mirador del Garbi des de Segart, per les cadenes

Com sempre i de bon mati, amb l’idea de lliurar-nos del calor, eixim cap al poble de Segart, a la comarca del Camp de Morvedre, per aplegar al poble tenim que anar per la A-23, i en l’eixida 7, direcció Albalat dels Tarongers/Estivella/Segart i eixir per la CV-329, en uns minuts estarem al poble, es difícil aparcar perquè es molt estret, sempre queda l’alternativa de deixar el cotxe a les afores.

Estem al parc natural de la serra Calderona. Ens posem a caminar en direcció a la A-23, a uns 900 metres girarem a l’esquerra on hi ha un poste amb l’indicador del sender GR-10, al principi la pujada es molt ombrosa, i de bon caminar, pujarem en un zig-zag continuo i molt escalonat, s’aconsella no fer la ruta amb pluja o tronades, es un barranc molt perillós. La senda en aplegar a la zona de les cadenes es molt tècnica i exigent, hi ha quer fer us de mans i cames, per pujar hi ha que buscar sempre on fer presa en les mans i punts on apuntalar-se amb el peus, i en els llocs complicats hi ha cadenes. En la pujada esta plena de senyals blanquí-roges que tenim que seguir en cas de dubte, es la millor opció per pujar sense cap problema.

Una bústia a la dreta ens indicarà el final del tram mes tècnic de la ruta, des de  eixe punt pujarem un trajecte curt, a 150 metres de la bústia girarem a la dreta per anar al Mirador del Garbi, anirem per el costat d’una propietat privada que cal respectar, enaplegar al mirador podem gaudir d’unes magnifiques vistes de la les comarques del Camp de Morvedre, l’Horta Nord, la ciutat de Valencia i en un dia clar fins al Montgo. En aplegar al mirador i en un trajecte de 2,65 km. haurem pujat uns 379 metres.

Desprès de gaudir de les vistes podem baixar cap a l’ermita del Garbi i si es un dia tranquil podem repondre forces al àrea recreativa que hi al costat de l’ermita.

Tornarem cap a l’encreuament que no esta abalisat, continuarem per la dreta de la casa i podem vorer unes escultures que han fet de troncs d’arbres, en aplegar al creuer seguirem al recte, ens espera una lleugera pujada sense complicacions, a mitjan camí beurem un poste indicador amb les marques blanquí-roges, això vol dir que anem per bon camí.

En passar el poste comença la baixada, molt sinuosa, hi ha que anar amb cura perquè travessarem unes quantes pedreres, estem a ple sol, sols hi ha alguna ombra, a uns 350 metres de la zona de la pedrera anirem lleugerament a la dreta i des de eixe punt baixarem per una senda tranquil·la i sinuosa, en el waypoint 12, girarem a la dreta, en waypoint 13, trobarem una tuberia i tornarem a entrar en un barranc molt escalonat, ja estem al final de la senda, poc a poc deixarem el barranc a la dreta i podem vorer el perillós que es. Entrarem a la plaça del poble un podem beure en una font de la plaça.

Molts pobles tenen als seues carrers una mostra del treball que feien els segardins.

“Hasta la creación del parque natural de la Sierra Calderona se realizaba la extracción de la piedra arenisca denominada rodeno que se utilizaba para la construcción y el acondicionamiento de las calles como adoquines.”