lunes, 6 de julio de 2020

04/07/2020 Rafol de Salem - Fontetes - Solana del Benicadell

El punt d’eixida de la ruta es el poble de Rafól de Salem, a la Vall d’Albaida, per aplegar tenim que anar per la A-7, en passar el port de l’Olleria, a continuació la CV-640 i desprès la CV-60 i eixirem en el poble de Ráfol de Salem, una vegada al poble continuarem per la CV-615 i l’eixida del poble aparcarem i iniciarem al ruta.

La ruta esta indicada per postes verticals, al principi una pujada en zig-zag, seguint la senda del calvari que ens portarà a l’ermitori de “Sant Blai”, a partir d’eixe punt una forta pujada ens espera.

En aplegar al següent indicador seguirem, seguirem a la dreta en direcció a les “Fontetes”, ens espera el que el ciclistes diuen “un falso llano”, seguim costera amunt, sempre per l’ombriu del pins, vestigis d’un passat d’esplendor de la serra, segons informació aquesta zona mai ha patit dels efectes devastadors del foc.

En aplegar al paratge de “Les Fontetes” i l’ombra dels pins i dels xiprers trobarem una font i unes taules on podem gaudir d’unes vistes espectacular, podem vorer la “Vall d’Albaida” i el cim del “Benicadell”, i també per re pondre forces.

Encarem la pujada cap a la “Casa de Les Planisses”, també de forta pujada; altra vista impressionant del “Benicadell”, seguirem cap al inici de la ruta al cim i a uns 400 metres girarem cap a l’esquerra, en direcció a la torre de vigilància, altra forta pujada , en un no res girarem a la dreta a buscar la font de “La Gota” o font “Seca”, en eixi punt anirem de baixada, de bon caminar; anem per la solana del “Benicadell”, gaudim de les vistes cap a Salem, el portet de Beniarres i “les Penyes Lluçies”.

Seguirem de baixada, borem la font de “La Gota o Seca”, en acabar la senda, girarem a l’esquerra per la pista forestal, tornarem arrere en direcció a la ruta de pujada, anirem per la solana, borem una pujada que serà l’ultima de la ruta, entrarem en l’ombriu de la ruta que hem abans i ara de baixada, en tot moment la ruta senyalitzada. Son 14.350 km., ruta apta per a qualsevol època de l’any.