viernes, 21 de mayo de 2021

20/05/2021 La serra dels Plans

Per aplegar al punt d’eixida hi ha que anar per A-7 Valencia-Alacant per Alcoi, en l’ultima redona en direcció Alacant eixirem i anirem per la N-340 en direcció sur fins aplegar a la venta de Sant Jordi on agarrarem la CV-785, direcció de Benifallim, i en aproximadament 3,2 kilòmetres podem deixar a l’esquerra uns tres cotxes.

Hui dijous en som tres, anem a recórrer la circular de la serra “dels Plans”, des de el punt d’eixida caminarem uns metres la carretera i enseguida entrarem en faena, al principi una pujada lleugera i sense problema, anirem caminant per camí forestal semi-abandonat, en el creuer anirem cap a l’esquerra, farem un semi-cercle cap a l’esquerra, passarem per un mas enderrocat, sols queda una paret i carrasca impressionant.

Pujarem poc a poc per un caminal ample, passarem un barranc i a un centenar de metres girarem a la dreta i seguirem pujant, fent un zig.zag ample, beurem davant la carretera i no farem us d’ella, beurem davant una senda cap a la dreta i farem ús d’ella i entrarem en un caminal ample, a l’esquerra tenim un bosc de pins, a la dreta un barranc i mes allà bancals abandonats, en aquest dia varen vorer un ramat de cabres marrons, podrien ser “arrui”, fugen de nosaltres, la pujada es llarga i de bon caminar, de sobte la senda es fa molt empinada (punt 06), uns metres mes avant girarem a l’esquerra i ara es el tros de senda mes dolenta, el desnivell es del 30% aproximadament, es dura i curta, en aplegar al poste de la llum girarem a la dreta, ja per senda plana, beurem un indicador del GR-330 que assenyala a la dreta a Ibi a l’esquerra a la Torre de les Maçanes, beurem davant la cava del Rontonar, un podem repondre forces i menjar alguna cosa; en aquest punt. Des de aquest punt poder beure “El Benicadell i la Serrella”

Desprès de menjar i gaudir de les vistes, beure la cava en molt bon estat de conservació, es molt semblant a la cava del Benicadell, al menys en estructura; girarem a l’esquerra seguint l’indicador en direcció a Ibi, anem de pujada, ara la pujada es mes suau, l’objectiu es pujar al cim “dels Plans”, no pujarem per la senda directa, i que deixarem a la dreta, conforme anem pujant veiem a l’esquerra el poble de Torre de Les Maçanes, davant tenim la “Foia de Castalla” i el cims de “Puig Campana, el Cabeço d’Or, el Maigmo, el Migjorn”, girant la vista arrere veiem un dels gratacels de Benidorm.

A uns 800 metres girarem a la dreta per enfilar una pujada suau i prompte tindrem a la vista el cim. Les vistes son meravelloses, a l’esquerra i desprès de nomenar tots el cims podem dir que també es veien “El Carrascar de la font roja, El Montcabrer i l’Acoia i el Comptat”. Des de aquest punt anirem un bon tros per el cordal de la serra, un company ens senyala que les carrasques joves estan sense brots i mig mortes i tot es degut a la presencia de cabres, “arrui?”. La baixada es molt pedregosa i de no massa bon xafar, sempre hi ha que mirar a terra per tal de fer-se mal als turmells, la senda ens permet gaudir de les vistes, una meravella!.

Per el cordal anirem uns 2 kilòmetres, on girarem a la dreta per una senda empinada i esvarosa, una girada mes a la dreta i també per un altre tram de senda empinada i esvarosa i ja entrem en una senda mes suau i de bon caminar, al final girarem a l’esquerra i trobarem una pista que ens portarà a l’encreuament de la pujada; en un no res estarem als cotxes.