domingo, 10 de diciembre de 2023

30/11/2023 Serra de l’Argueña – Font del Llop – Pou de Neu – Font de la Carrasca

Hui anem a terres de la Foia de Castalla, en aplegar al punt d’eixida a prop d’un depòsit contra incendis. Estem a la serra de “L’Argueña”, pertany al massís del “Maigamo”, deixem el cotxe i a caminar, fem de baixada menuda, en un no res anem amunt, caminem per pista forestal amb molta ombra, a l’esquerra la finca forestal del “Carrascal”, a la dreta els cims del “Reconco i la serra del Fraile” i una ampla vall als peus de la serra.

En aplegar al creuer, anem cap a la dreta, caminem a bon ritme el camí heu permet, apleguem a un turo i baixem, en aplegar baix del tot veiem la “Font del Llop”, brolla un fil d’aigua, on podem omplir la botella, aprofitem el lloc per esmorzar, el que hem vist es que la serra esta molt seca, fa temps que no ha plogut, gaudim dels entrepans i a seguim avant, la senda ens permet gaudir de les vistes.

Continuem caminant, tornem a pujar poc a poc, girem a l’esquerra i de sobte una pujada curta i amb molt de desnivell, des de aquest punt una llarga pujada. Aquest es una bona ruta per a fer a l’estiu, molta ombria i de bon caminar. Seguim pujant i entre les clarianes del bosc seguim gaudint de les vistes de les serres. Apleguem a màxima altitud de la senda, iniciem la baixada cap a un pou de neu, de planta hexagonal, esta restaurat, les parets son les originals, es una meravella.

Seguim avall i passem per el costat de la finca “El Carrascal”, la baixada curta i empinada, doncs no te cap de dificultat, en un no res estem al creuer o anirem cap a la dreta, rodem el turó i apleguem a la font de “La Carrasca”, també brolla l’aigua que no es perd, va parar a la bassa contra incendis. Hem aplegat al final de la ruta. Es de recorregut fàcil, es ideal per a l’estiu.